f*n vad vi köpte grejer till kalle innan han föddes. kläder han aldrig använde, saker han aldrig sett innan de hamnade i förrådet och hygienartiklar som var såååå viktigt att ha. men här är en topp-fem-lista på saker jag tyckte var bra att ha hemma från allra första början (bortsett från blöjor, vagn och babyskydd om man har bil alltså):
 
amningskupor 
jag säger det igen...amningskupor i MASSOR! när mjölken väl rann till så brände jag ett paket om dagen! försökte med sån där mjölkuppsamlare men de svämmade över innan amningen var klar. ett tag satt jag med en skål under det andra bröstet när jag ammade :'D
 
små handdukar
det är kräk, bajs, bröst som läcker och annat spännande som kommer överallt och ingenstans! det gick mycket handdukar i den dagliga tvätten!
 
pyjamasar
kalle levde sina första månader i pyjamas. det var liksom ingen idé att byta för han sov ju bara hela tiden. skulle vi iväg blev det såklart kläder men det är inte ofta man gick någonstans till en början. så mycket fina kläder kalle aldrig hann använda..
 
babynest 
det är ju sååå himla viktigt att bebisar sover i sin egna säng...och ja, det funkar väll om man har en bebis som inte vill äta 16 gånger på natten. men kalles spjälsäng har mest stått tom, han sov mellan oss i sitt babynest med eget täcke och med tutten i mun! 
 
babysitter
kalle satt tidigt i babysittern, han älskade den! de är vakna så himla lite i början så han satt i den all vaken tid och kikade på oss medan vi år mat, städa, duscha, spelade kort etc...helt klart värt att köpa en ordentlig!

Kommentera

Publiceras ej